Brian is born in a manger in Bethlehem. Shortly afterwards, he is visited by the Three Kings of Orient whom, guided by a star, come to pay homage and offer him gifts. After a few moments of confusion, the honours and presents are transferred to his next-door neighbour, another newborn called Jesus. These are days of political unrest: several Jewish underground groups conspire to overthrow the Romans. Brian is captured by one of these organizations and, much to his disgust, proclaimed the Messiah.