At a mansion in Salo, the fascist republic constituted under Nazi tutelage, four men of power engage the help of SS soldiers to kidnap a group of young partisans or the children of partisans, proceeding to humiliate and torture them. The men of power make the rules in the house, from which no-one can escape. Under their law, they can do exactly what they want at any time they please with the lives of their prisoners at any time, and anyone who doesn?t collaborate is punished with death.