A group of boys return to a French boarding school after vacation. They must follow certain behavioural codes if they don?t want to receive a ?zero for conduct?, the mark they get for bad behaviour. The school authorities unsuccessfully attempt to discipline the students. Three of them plan a revolution during an alumni ceremony against the school authorities. When the event begins, the boys climb onto the school roof and shower the formal occasion and its participants with tin cans and other garbage.