A documentary narrating Michael Moore?s personal odyssey in the attempt to meet General Motors chairman, Roger Smith, so that he can show him first-hand the utter devastation caused by GM downsizing on his native city: Flint (Michigan). Once the site of a thriving GM plant, Flint went quickly to seed when the company decided to close down, becoming what was described by one magazine as ?the worst place to live in America?. Moore contrasts the impact on the local populace, like a family evicted just before Christmas, with others of a more frivoulous nature, such as a number of celebrities passing through town supposedly to raise the inhabitants? morale.