Clever, funny, sick and sometimes simply unwitting, Mark Renton lives on the outskirts of Edinburgh with his friends: a ravel of losers, thugs, psycopaths, petty thieves and drug addicts. Begbie is a violent alcoholic; Spud is an incurable heroine addict; Sick Boy is a pervert... They are all bent on self-destruction: the only one who seems to have any sense at all and the chance to get away from this fate is Mark. But even he asks himself if he really wants to live a normal life and if it?s worth saying ?yes to life?.