Blending humour with seriousness, innocence with wisdom, an African griot (keeper of oral tradition) uses the evocative language of myth and fable to relate the birth of the universe and the stars, the fiery beginnings of our planet and the appearance of life on Earth; but this is a true story, the story of us all. He tells us of time, matter, birth, love and death mainly starred by animals. Six years in the making for this second opus from the writer-directors of Microcosmos.