A remote village has to face up to the surprising truth hiding right on its boundaries. Although the village first seems to be a haven of peace, in fact the inhabitants form a strong nucleus concealing a terrible secret: bloodcurdling creatures inhabit the forests surrounding the village. The omens are so bad that no-one dares to cross the village limits and enter the forest. But the curious and determined Lucius Hunt plans to delve into the unknown. His daring threatens to change the inhabitants? future forever.