Older and smarter than in the first instalment, Carmen and Juni Cortez will have to work at keeping their reputation as the best, given that they have new competition in the shape of sibling spy team, Gary and Gerti Giggles. In another race to save the world, the kids travel to the Island of Lost Dreams, which is populated by fantastical genetically altered creatures, brought to life by the mad scientist, Romero. However, on the mysterious island none of the kids? high-tech James Bond-inspired gadgets work, so they must rely on their own cunning.