During the period from 1976 to 1983, Argentina was in the grip of the military dictatorship. Throughout these years, thousands of people were illegally confined and assassinated in total impunity. The children of these ?missing? people and the newborn children of women pregnant at the time of their imprisonment were often taken away and brought up by the families of the military. 500 missing children is one of the darkest legacies of this period. The tireless dedication of the Abuelas de Plaza de Mayo throughout the last 25 years allowed 77 of these children to be reunited with their biological families. Nietos does not attempt a political or historical examination of this period, but recovers the human dimension that the process of assertion of a new identity has for them, exploring the way in which the history of the past comes back and roosts into the present, indicating a path to the future.