In the spring of 2003, Cuba suffered a wave of hi-jacks of ships and planes in which scores of Cuban citizens were trying to emigrate to North America, drawn by the chance of US residency. Fidel Castro?s regime arrested and imprisoned 75 of them, including freelance journalists, accusing them of being US agents and of conspiring against the revolution. Three kidnappers, detained while trying to take control of a ferry in Havana bay, were condemned to death and executed following extremely summary trials. These events constituted a point of inflexion for the worldwide image of the Cuban regime and caused numerous intellectuals and different governments to revive their condemnations of the Castrist regime. Given the situation, Oliver Stone returned to Cuba to obtain answers and take a deeper look at the island?s political reality.