An Englishwoman wakes up in the middle of the night in a small hotel in a poverty-stricken foreign city where a civil war is being fought. She has a fever and tries to remember why she has returned to this frightening country. During the night, she retraces her happy childhood and her relatively happy adult existence as a pleasant, hardworking professional woman who has enjoyed her own life and loved music, the arts, her family and her friends. She also retraces the unusual events that have led her to this place, and how the people she has met have changed her understanding of the world. Now she confronts a new and unpleasant perception of herself and her life. As dawn breaks, her fever subsides. The woman has arrived at an honest appraisal of who she is, finally understanding her own responsibility for the violence of poverty and exploitation.