Although Paulo and Leticia are in love, she is dating Paulo?s best friend, León. While all three are university students, they can?t escape the violence reigning in Brazil. León is injured while trying to save a child witness to a crime committed by policemen. Helped by Leticia, Paulo, a medicine student, operates on him at home and saves his life.