David, a 25-year-old kid, is obliged by his father to build his own home in a small seaside resort. This the tale of how a house was built and the adventures involved in doing so, not forgetting David?s tragicomical struggle to survive in his new world, a place where there are almost as many dogs as there are men, where there are practically no women and where things are done for reasons of friendship more than anything else.