Abel Ferrara
An exploitation film inspired by B-movies, in which Ferrara himself plays, under the pseudonym of Jimmy Laine, a painter going through a crisis who goes mad and murders people with an electric drill. Some aspects of the story are based on the painter and musician Douglas Metro and on certain experiences that the latter and Ferrara had when they shared an apartment in lower Manhattan.