Abel Ferrara
The first unusual urban avenger in Ferrara's film career takes on the form of a dumb girl, who works at a dressmaker's, who is raped twice in the same afternoon. After killing the second rapist, she takes his gun and starts to administer her own justice. The film turns the model of rape and revenge films, a popular sub-genre at the time, on its head and aims for a distorted feminist vision.