Abel Ferrara
A personal reconstruction of the story of Romeo and Juliet and the youngsters in West Side Story, it replaces Montagues and Capulets and Puerto Ricans and Anglos with two youngsters, who belong to Chinese and Italian clans in New York, who try to keep their relationship out of the rivalry between their families. Ferrara considers this to be one of his favourite films.