Abel Ferrara
Adaptation of a crime novel by Elmore Leonard, one of the director's favourite writers, it tells the story of a complex thriller with personal ambitions and political intrigues that takes place half in Florida and half in Santo Domingo, with Peter Weller in the role of an ex-marine weighed down by a bloody past. Substantial cuts were made in the film by its producers.