Abel Ferrara
Ferrara began to get recognition with this dry, hedonistic, violent, moral and murderous, nocturnal thriller set to the rhythms of street hip-hop. Christopher Walken, in his first film with the director, plays a gangster who gets out of jail, tries to gain control of the city, which brings him into conflict with the Italian, Asian and Colombian clans, and gives money to a hospital in the Bronx that is about to close.