Abel Ferrara
A philosophy student, played by Lili Taylor, searches through history to find the reasons why humanity has committed so much mass slaughter. When she comes out of a lecture, she is attacked by a female vampire and condemned to wander among the non-dead. A personal film about addiction shot in an extremely crude black and white, it has nothing to do with the retro-trend for vampirism.