Miguel Courtois is based on the real-life character of El Lobo, the codename for an agent who the Spanish secret services infiltrated into ETA who managed to get right to the upper echelons of the organisation, in a Costa Gavras-style political thriller. The film stars Eduardo Noriega, while José Coronado plays a tough secret service boss.