Christian Bale had to slim down 29 kilos to play Trevor Reznik, a man who has spent a year without sleeping and whose past hides a terrible secret. Brad Anderson found the ideal setting for this psychological thriller in Barcelona and its surrounding area in which Jennifer Jason Leigh and Aitana Sánchez-Gijón also appear.