Patricio Etxebeste runs a beret factory; he is one of the village "notables" and is a candidate in the forthcoming elections for mayor. His business isn't going well, the banks won't loan him any more money, his credit cards are blocked and his planned summer holidays in Marbella are impractical. How can he save face and prevent the entire village from finding out about the situation he's in? The makers of this debut film, who are already well known for their shorts, have dared to make fun of the most common clichés about the Basques in this farce full of gags, which is the first full-length fictional film shot entirely in Basque.