Alex is an independent woman, savage and tough, fond of men and fond of life. She wants to obtain the custody of her son, Xavier. To earn a living, she works on markets and construction sites with Karim. She is busy renovating, on her own, a house in ruins on the outskirsts of an isolated village, driven by the hope of living there someday with her own son. The walls that she is rebuilding are like the life that she's putting back together, piece by piece, trying to make it stay upright.