An American woman is preparing a story about Tibetan exiles in India. She meets a boy whose mother gave him a box just before she died that he must pass on to a monk who disappeared years before. A journey of knowledge for both characters and an investigation into Tibetan culture in the first feature film that Ritu Sarin and Tenzing Sonam have made.