A couple of junkies and their little daughter live in a house that's falling apart. The woman suddenly dies and father and daughter move to a decrepit mansion in the countryside. When the father dies the girl builds an imaginary world for herself full of strange characters. Just like in Terry Gilliam's other films, in this "tideland" the amazing display of special effects that the director deploys to reflect the full range of his boundless imagination are more important than the twists and turns in the plot.