Summer in Berlin: two young women, who are friends and neighbours, try to enjoy life despite their numerous problems. One of them is mother of a child and has a problem or two with drink; the other is a determined young woman who looks after old people and is looking for a man to share her life with. The light-hearted restrained tone and the special affection it shows its two main characters, cannot hide the sadness in this portrayal of a Berlin that looks unfamiliar yet at the same time feels close.