An adaptation of "In Evil Hour", one of Gabriel García Márquez's least-known novels, in which two rival families are fighting for power with the self-interested mediation of representatives of the curia, the municipal government and the judiciary. Any option is acceptable to impose your own ideas on others, even though the territory you control is restricted to a poverty-stricken village. The latest film by Ruy Guerra, a historic figure in Brazilian cinema, who presented his project last year in Films in Progress.