The rebellious girl from the South who chooses a red dress for the great annual ball when tradition requires single women to wear white, seems to be a character that is tailor-made for Bette Davis. In actual fact she won her first Oscar for this film while its director, William Wyler, won an award at the Venice Film Festival.