Hilary Swank hogged the acting awards in this year, including the Oscar and Golden Globe for her sensitive performance as the young Brandon Teena, the girl who wanted to be a boy. This story about freedom of sexual choice, based on real events, has been the only full-length film that the director Kimberly Peirce has made up to now.