A textile worker, married with 3 children, joins a theatre group. Her husband doesn't approve of the fact that she doesn't devote all her free time to him. A critique of the male chauvinism of the Cuban revolution, which won Daisy Granados the Prize for best actress at the Moscow Film Festival for her courageous recreation of a woman who wants to be free.