Based on the best seller by Fannie Flag, a Pulitzer Prize candidate, this comedy melodrama was nominated for two Oscars for acting performances but it could have been nominated for several more. Interwoven stories about women tyrannised by their husbands in 1930's Alabama. The secret of life? It's in the sauce.