Without a precise historical context although it's set in the 1930s, the film tells the story of the sacrifice made by an agnostic doctor to save the lives of a group of missionaries kidnapped by a "Chinese warlord". A portrait of women from different social classes with a variety of moral outlooks, with an extraordinary Anne Bancroft in the leading role.