The growing awareness of a naïve woman who has the courage to demand her union rights is "told with passionate sensitivity and complex simplicity", according to the critic Angel Fernández-Santos. The director and actress won awards at the Cannes Film Festival. Sally Field also won an Oscar for her performance in 1980.