Is Dolores Claiborne a murderer? A delivery man has seen her trying to finish off her employer. Did she murder her husband years ago just like the inspector believes? Will her daughter be able to save her, even though she hates her? A Stephen King novel turned into an exciting film dominated by a stunning performance by Kathy Bates.