Biography of the socialist revolutionary who founded the Spartakus party, murdered by soldiers in 1919. The film, which didn't come out in Spain, provides an overview of her private life and her political thinking, which was always critical of the Left in which she was politically active. At the Cannes Film Festival the actress Barbara Sukowa won an award for her sensitive performance in the role of an extraordinarily complex fascinating character.