A woman who's been around a lot runs off together with a six-year-old boy who she wants to defend from the mafia that she herself is mixed up with. A fascinating portrait of an unusual character and an unfamiliar New York, it was awarded the Golden Lion at the Venice Film Festival, and its actress, Gena Rowlands, was nominated for an Oscar.