Based on a story by Bertolt Brecht, it tells the story of an 82-year-old woman who when she becomes widowed, feels liberated and starts to live life on her own, in the face of the scandalised reaction of her relatives. It was considered to be the best film of the year by French critics, and the veteran actress Sylvie was awarded a prize by American critics.