The first film directed by Wise had been started by Gunther von Fritsch. In just ten days he completed what was supposed to be a remake of The Cat People, but in actual fact was a marvellous gothic tale with producer Val Lewton's characteristic shadows and with Simone Simon as the friend of a bright little girl in the great beyond.