Robert Wise
Two short stories by Guy de Maupassant, Mademoiselle Fifi itself and Boule de suif, which inspired John Ford's Stagecoach, with a French woman standing up to the Prussian invaders. A parable of support for the resistance to the Nazis, with lavish sets despite being a B-movie.