Robert Wise
Stoker Thompson, an over-the-hill boxer, tries to struggle on in the ring. He is the victim of a rigged fight, while his wife is depressed by his grim fate. An astonishingly realistic story told in real time, a genuine classic of boxing cinema and of films about losers, admired by Scorsese and Stallone. It won the Jury Award at Cannes.