Robert Wise
Almost 40 years before Wolfgang Petersen's Troy (2004), Wise shot this family drama in Italy that ends with the city being overrun in a wooden horse with genuine extras, sets built in Cinecittà, original Cinemascope and without digital effects. A young Brigitte Bardot appears in the international cast.