Wise's second foray into boxing was this biography of Rocky Graziano, showing his rise from a tough childhood in a crime-ridden neighbourhood to the ring and international glory. A Paul Newman in top form, and photography that won Ruttenberg an Oscar, round off Wise's thrilling narrative.