Robert Wise
Wise lays all the foundations for submarine films in a film shot on sets built to match the narrow size of a real ship. The battle against a Japanese destroyer also includes an internal power struggle between the veteran captain and the lieutenant who clashes with his superior's orders. Extraordinary tension under the sea.