One of the most popular films of all time, with music by Bernstein and choreography by Robbins, who co-directed the film with Wise, in a restructuring of Romeo and Juliet that brings two gangs face to face in New York in the midst of some thrilling dancing and timeless songs. Wise won two of the ten Oscars that the film was awarded.