Robert Wise
A film that looks like a romantic comedy, but with a tragic heart, it is based on a play by William Gibson, from which Wise keeps the structure of the adjoining apartments where a man who's just got divorced and a dreamy dancer meet. The complicity between the two actors is perfect.