Robert Wise
The quintessential family film, an enormous success all over the world, made Julie Andrews a star and turned the story of the Trapp family into a popular myth. Rodgers and Hammerstein's wonderful songs, the Austrian landscape and the clash with the Nazis mark this delightful spectacle that won five Oscars.