Robert Wise
The disaster of the Zeppelin that the Nazis promoted as a power symbol and which fell to the ground in flames when it reached America at the end of a trip from Frankfurt, is turned into a thriller that uses newsreel techniques and even real pictures of the event with special effects that were amazing for its time.