Robert Wise
Made with a steady hand by Wise when he was 85, it tells the story of the friendship between a veteran shopkeeper who lost his son in the war and a black boy who he has to take care of for a while. Racism, war and other injustices crop up in a thoroughly good-natured story with two magnificent performances.