The Magicians returns to a school in the Catalan town of Sant Julià de Vilatorta where, in 1937, in the midst of the Spanish Civil War, an amateur film maker in hiding made an adventure film using the children from an orphanage as actors. The protagonists relive those childhood days when they changed their school uniforms for turbans and exotic costumes, while reality imposed its own fancy dress ball inside and outside their school with military uniforms and priests dressed as civilians.