In the 50s, the inhabitants of a small group of hamlets to the north of Huesca sold their land and houses to the state forestry heritage, leaving the region depopulated. The neighbours now recall the miserable conditions in which they lived and express their scepticism regarding the latest fashion popular with city inhabitants of occupying the hamlets. Juan Miguel Gutiérrez, director of Tabula rasa, affords another rigorously made document stressing a contemporary subject.